Arches National Park

31 mei 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Rustig opgestart vanmorgen. We besloten alleen naar Arches National Park te gaan en niet meer naar Canyonlands. Nog even gekeken of er een dinosauriers park o.i.d. in de buurt is. Het park wat we vonden op internet was volgens de reviews erg leuk voor kinderen en minder voor volwassenen. Dan had je het in een uur wel gezien, 20 dollar p.p. een beetje duur uurtje. Peter hoopt nog ergens anders onderweg iets van dino's te vinden. Dus op naar Arches, dat ligt hier 15 km vandaan door Moab heen aan dezelfde snelweg. Weer een mooi visitorcenter met veel uitleg en een prachtige film over het ontstaan van al deze rotsformaties en de natuurlijke bogen = arches. Er zijn meer dan 2000 arches in kaart gebracht, de kleinste hebben een opening van net 1 meter en de grootste boog meet 88,4 m, de Landscape Arche. Daar is in 2005 nog een stuk van afgebroken want de erosie van wind en water gaat gewoon door. Miljoenen jaren geleden liep dit gebied steeds onder water, door verdamping bleef er zout achter en zo ontstonden lagen zout die door de tijd heen veranderden in lagen gesteente. Als er scheuren ontstonden konden die zich weer vullen met regenwater wat dan ging bevriezen in de winter. Zo braken er stukken gesteente af en zo gaat het maar door. Arches is een groot park waar je met de camper door heen mag rijden naar de diverse uizichtpunten. Uiteraard ook weer een stuk gelopen, wel voldoende water mee want het was ongeveer 33 gr. De parade of Elephants was mooi, herkenbaar. Peter is de North Window nog omhoog opgeklommen, ik een stukje de South Window. Verder hebben we nog gelopen naar een punt waar je de Delicate Arch goed kunt zien, de bekende boog. En je kijkt kilometers ver de vlaktes over met in de verte steeds weer andere rotsformties. We denken bij die vlaktes steeds als in Kruger wild of vogels te spotten, maar die zie of hoor je niet of nauwelijks, helaas.

1. Truus:
    2 juni 2017
    Moeten jullie volgend jaar toch maar weer bij ons komen. Kunnen we Kruger in gaan.
  2. Lenny:
    2 juni 2017
    Arches, weer zo'n hoogtepunt. Erg leuk om jullie zo op afstand maar toch dichtbij mee te maken. Het wilde westen trekt aan je voorbij. Hoe bevalt het wonen in de camper? Als de koelkast en de airco het maar goed doen. Enne ... goed blijven spotten!!
  3. Gea van Essen:
    2 juni 2017
    Hallo, wat ziet het er fantastisch uit.
    Jullie genieten met volle teugen zo te zien!
    Maar een klein beetje jaloers :)

Groetjes van Nienke (mundipharma) en Gea
  4. Erna:
    3 juni 2017
    dankjewel Gea, we vervelen ons inderdaad niet. Werkse in het warme Nederland.
  5. Erna:
    3 juni 2017
    @ Truus: wat wild betreft wint Kruger het tot nu toe, maar de natuur is hier wel erg mooi en afwisselend
  6. Wietske & Pa:
    7 juni 2017
    We genieten met jullie mee, heb het goed !
    Mooie grote camper, een goed keus !
    Goed reis gewenst.
    Liefs van ons.