Antelope Canyon en Monument Valley

30 mei 2017 - Antelope Canyon, Arizona, Verenigde Staten

Weer op tijd op vanmorgen want de excursie begint om 9.20 u en het is wel een uurtje rijden naar Antelope Lower Canyon.We waren er zo vroeg dat we een groep eerder mee konden. De gids gaf uitleg welke instelling je moest gebruiken voor je camera of mobiele telefoon, best wel handig natuurlijk. Stukje lopen en toen wat smalle trappen af, achterstevoren voor de mensen met hoogte vrees was het advies. Nou, ik ben niet de enigste want bijna iedereen ging achterstevoren de trap af. En toen kon het Aah en Ooh beginnen: wat een prachtige uitgesleten wanden, met de lichtinval van de ochtendzon, de verschillende kleurentinten. Je moet het gezien hebben want de foto's zijn maar schamele aftreksels van het origineel. De gids deed erg zijn best om de mooie plekken aan te wijzen en veel te vertellen. Er komen nog regelmatig mensen om in deze Antelope Canyon. Het heeft 2 weken geleden nog erg geregend en stond er  een behoorlijke laag water wat met veel kracht door de Canyon stroomt.  Onderweg naar Moab maakten we een omweg naar Monument Valley, bekend van de Westernfilms. Het is een gebied van de Navajo indianen op het Coloradoplateau en er zijn unieke rotsformaties van een rode kleur door de ijzeroxide. "Once upon a time in the West" is hier opgenomen. Veel rotsen hebben namen gekregen als Three Sisters, Ear of the wind of Totem Pole. Na dit alles is het nog een behoorlijk eind rijden door afwisselende landschappen naar Moab. Het verveelt geen moment want er is veel te zien. Door een andere tijdzone in Moab kwamen we pas om 18 uur aan. Nog heerlijk kunnen afkoelen in het zwembad met als afsluiting de BBQ.