San Luis Obispo

11 juni 2017 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Met goed weer en rustig zondag verkeer de snelweg 101 op. Begin van de middag kwamen we aan bij de KOA Avila/Pismo Beach. Mooie camping, ruime plek en een trolley naar het strand. Avila was volgens de buschauffeusse het beste strand. Uitgestapt bij de laatste stop, rondje pier gelopen en gesproken met 2 oudere Nederlanders die hier al 60 jaar wonen en nog heel goed Nederlands spraken. Dezelfde bus kwam een uur later weer langs, opgestapt en mee naar Avila village. Daar ook weer een uur rongewandeld en de strandsfeer geproefd. Toen weer de bus, wat meteen de laatste rit was vanwege de zondagdienstregeling. Op de camping lekker naar het zwembad en heerlijke jacuzzi.                                                        12 juni : Laatste lange rit naar Los Angeles, ons eindpunt van deze reis. We kunnen vanaf nu wel langs Highway 1. Boven Obispo was de weg afgesloten vanwege een aardverschuiving een paar weken geleden. Die weg is tot 2018 gesloten! We kunnen deze weg volgen tot bijna bij de camping in Long Beach. Af en toe even stoppen, op het strand even picknicken, rijden langs veel landbouwgrond, grote aardbeienvelden, wijngaarden enz., komen door leuke dorpjes. Toen we bij Santa Monica kwamen werd het verkeer behoorlijker drukker, de huizen groter, prachtige strandhuizen en kapitale villa's boven op een heuveltop. Op een gegeven moment reden we van stoplicht tot stoplicht bijna stapvoets, maar genoeg te zien. De camping ligt in het havengebied, lijkt een soort Europoort. Wel erg mooi met weer een zwembad en een "spa", daar gaan we nog aan wennen, ha, ha.

1. Wietske & Pa:
    15 juni 2017
    Dit is zeker jullie laatste bericht vanuit de V.S.
    Geniet tot en met het laatste uur !
    Een goede reis naar huis gewenst en D.V. tot ziens op Schilhol.
    Liefs van ons.
  2. Lenny:
    15 juni 2017
    Ai ai. En dan zit het er zomaar op. Flink wat miles achter de kiezen. Maar vooral heel veel schitterende en onvergetelijke ervaringen rijker. Genoten van jullie verslagen. Tot gauw voor de mondelinge overleveringen!!