San Francisco 10 juni

10 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De shuttlebus vanaf de camping naar de stad vertrok om 9.30 u, terug gaan we om 18 u: retour voor 2 personen is 24 dollar, koopje! De halte was in Chinatown, eigenaar van de camping is ook Chinees, heeft daar waarschijnlijk zijn connecties. Heerlijk rondgelopen daar, hier en daar een winkeltje in. We wilden eigenlijk de hop on hop off bus nemen maar alles is goed te belopen en het is mooi weer, dus aan de wandel richting de pieren. We liepen langs een kerk, even naar binnen en en gesproken met de priester/ franciscaner monnik die alles alleen beheerd daar. Het is de oudste katholieke kerk en heeft in 1910 een aardbeving doorstaan om de dag daarna door brand verwoest te worden. Maar prachtig gerestaureerd.  De priester bad voor ons dat we een veilige reis mochten hebben. Dan kom je ineens The Beatshop tegen, 2e hands cd's, lp's en boeken.Dubbel lp gekocht met hits uit de jaren '60 en een cd met de titel Afternoon Sedona, fluit en synthesizer voor onderweg.  We kwamen eerst bij Pier 17 uit waar erg veel Chinese mannen en vrouwen stonden te vissen met behoorlijk veel succes. Langs de andere pieren richting de beroemde Pier 39 gelopen. Erg toeristisch, veel winkeltjes met meuk over sea lions, Alcatraz en wat je verder maar kunt verzinnen. Wel een heerlijke verse zalmburger gegeten, zo van de grill. Er was een straatartiest die een show gaf staand op hoge stelten, erg leuk!  Verderop lagen de zeeleeuwen te zonnen en te ruziën op de pier, wat een kabaal maken die beesten, veel publiek, zelfs een stellage om het beter te kunnen zien. Aan de overkant van de weg was een leuke Galerie, wij naar binnen. Erg mooie kunst, superrealistische schilderijen o.a. Er kwam een mevrouw op ons af die ons achter een andere deur nog meer liet zien en vervolgens meenam in de Galerie daarnaast. Die meneer daar nam ons mee in de lift naar andere verdiepingen: niet normaal, het leek Kunst en Kitsch wel. Maar ja, dan komen de verkoopverhalen, wat je mooi vond gaat meteen goedkoper weg, zonder vragen al 25% korting en het shippen naar Nederland is ook geen probleem, bla,bla,bla. Maar wij zijn zuinige Hollanders en gaan de winkel uit zonder zaken te doen, ha, ha. De cable car omhoog nemen was toen het plan: wachtrij van 1,5 uur! Dat doen we niet, gaan lekker lopen, terrasje in de Italiaanse wijk, nog een mooie ring gekocht (lijkend op een Zeeuwse knoop maar dan met blauwe steentjes) en terug naar de opstapplaats. Helaas weer slecht internet dus geen reisverslag maar wel de camping in LA gebeld en geregeld.

1. Mark:
    12 juni 2017
    Geniet er nog maar even van. Bijna weer naar huis, maar aan de verhalen lezen een mooie reis geweest!!
  2. Lenny:
    12 juni 2017
    Heerlijk rondlopen in San Francisco. Een beetje jaloers ben ik wel....
  3. Lenny:
    Ik ga naar Amerika en ik koop ... een dubbel-LP! Klasse!! :-) OJ
  4. Wietske & Pa:
    13 juni 2017
    De laatste dagen is jullie programma nog even vol als de eerste hebben wij de indruk.
    Geniet er nog maar lekker van ,want voor je het weet zit weer in NL. Het is hier ook erg mooi en zelfs prachtig weer.
    Fijne dagen en liefs van ons.