San Francisco 9 juni

9 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Regen!! Niet erg hard maar wel behoorlijke miezer. Op de weg was het wel druk maar goed te doen. Bij San Francisco de Bay Bridge over tegen betaling van 4 dollar, geen geld voor zo'n mooie overtocht over deze lange brug met 5 baansweg in 2 lagen, (wij reden op de bovenste) SF in. We zaten meteen aan de goede kant voor Candlestick RV Park: soort bewaakte parkeerplaats voor campers, de duusrtse camping tot nu toe met de minste voorzieningen, bijna 200 dollar voor 2 nachten!! Maar ja, het is niet anders. In de middag met een Uber de stad in, de 1e x ging mis met ophalen, maar de 2e taxi ging goed. We hebben ons op Market Street laten afzetten en zijn eerst naar de plaatselijke VVV gegaan. De mevrouw daar vertelde dat in het De Youngmuseum die avond van 17-20.30 u vrij entree was en live music. Ze vertelde ook welke bus we moesten nemen, waar uit te stappen en hoe het betalen in zijn werk ging, handig. Maar daarna eerst naar de grote Levi winkel, want Peter wilde heel graag een 501!! Toen de Westfield shopping mall in: giga die Amerikaanse winkelcentra. Nog even mijn luchtje Happy van Clinique gescoord voor de Amerikaanse prijs en toen waren we er ook wel klaar met het winkelen. Met bus 5 naar Golden Gate Park voor het museum, half uurtje in een supervolle bus, spitsuur. Gezellig in het museum, veel mensen, live jazz  music en  we mochten door alle zalen dwalen. Hier heb je veel soorten en stijlen kunst door elkaar staan in een zaal omdat het vaak schenkingen of in bruikleen is gegeven door een bepaalde rijke familie, staat ook duidelijk aangegeven welke familie. Amerikaanse kunst, maar ook Dali en Rembrandt, kunst uit de slaventijd , moderne en antieke meubels, Mexicaanse en Afrikaanse maskers en beelden, van alles. Ook nog met de lift naar de 9e verdieping gegaan voor het uitzicht 360 graden over de  stad: wat kijk je hier ver weg! Vervolgens met de bus de stad weer in voor een Whopper bij de Burger King. Stom genoeg vroeg ik om een medium cola: is zowat een liter! Maar toen: proberen een Uber te bestellen, dat gaat dus niet goed zonder fatsoenlijk internet. Wel kunnen bestellen maar dan de rest van de gegevens wie en welke auto je komt ophalen niet kunnen ontvangen omdat je geen bereik hebt. Dus werd het wat te laat, onrustiger op straat met al die mensen die daar slapen, rondlopen en vaak in de war zijn. Onvoorstelbaar hoe veel mensen dakloos zijn in deze stad. Toch maar een gewone taxi aangehouden, wist hij ons wel naar Candlestick te brengen maar had geen idee waar het RV Park was. Toen heb ik in zijn telefoon het adres maar ingevoerd, ha, ha. Kosten vielen uiteindelijk best wel mee, 26 dollar. Koud en moe terug, lekker slapen.