Goblin Valley en Capitol Reef

1 juni 2017 - Thousand Lakes RV Park, Verenigde Staten

Na het ontbijt en vertrek van de camping eerst maar eens tanken, bijna dagelijks ritueel hier. De benzine kost ongeveer 2,679 dollar per gallon = 3,7 liter, dus zo'n 70 cent per liter. De camper rijdt bepaald niet zuinig, dus hebben we inmiddels aardig wat ervaring opgedaan. Bij de ene pomp geef je de creditcard af en betaal je achteraf en bij de andere pomp geef je aan voor bijv. 80 dollar te tanken en dan stopt hij automatisch. Richting Capitol Reef reden we door de San Rafaël Dessert en kwamen een bord naar de Goblin Valley tegen. Dat leek ons wel wat. Het is een State Park, dus apart entree betalen. Deze vallei is ontdekt door cowboys die een kortere weg zochten voor hun vee. Ze noemden het eerst Mushroom Valley en als je de foto's ziet snap je waarom. Het heet nu Goblin Valley en dat is ook wel een toepasselijke naam, want je ziet er allerlei vreemde figuren in, dwergen of smurfen o.i.d. Je kunt er helemaal doorheen lopen, nog gezocht naar sporen van leven, wel een drolletje van een zoogdier en wat sporen van slangen gezien maar verder niets. De woestijndieren zijn vnl. in de nacht actief. Doorgereden naar Capitol Reef, donkere luchten pakten zich samen en ja, de eerste regenbui was een feit. Eerst nog een beetje maar toen we bij her Visitor center waren kwam er een heuse plensbui. Er was veel zand op de weg gespoeld en sommige wegen werden gesloten. Maar de hoofdweg mochten we wel op. Een bezienswaardigheid hier is het Fruita District. Vroeger woonden hier 8-10 Mormoonse gezinnen die bijna helemaal zelfvoorzienend waren. Ze hadden fruitboomgaarden en wat vee, maakten alles zelf: jam,zeep, kaarsen en veel quilten. Er zijn nog wat huizen over, als soort openlucht museum. De Fremant rivier was een rode, soms kolkende massa geworden door de regen. Tegen 18 uur naar Thousand Lakes RV park in Torrey gereden. Daar kon je eten voor 20 dollar p.p. alles inclusief, dus dat was gemakkelijk besloten. Erg leuk in een grote open schuur, houtvuurtje erbij en smikkelen maar (internet was waardeloos, want nu op KOA Cannonville zit ik het hele verhaal opnieuw te typen, het was gister niet opgeslagen helaas).

1. Wietske & Pa:
    7 juni 2017
    Dit lijkt ons ook een heel mooi park, maar niet in de regen.
    Leuke foto's !
    Liefs van ons