Zion National Park

3 juni 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Via een wederom prachtige route naar Zion gereden. Wat een natuurschoon, veel groen deze keer omdat we een groot deel langs een rivier rijden. Er zijn veel herten in dit gebied, maar wij zagen ze alleen een paar dood, aangereden langs de weg liggen. Bij Zion zagen we de afslag pas op het laatste moment, het leek op een inrit naar een benzinestation. Maar even verderop gekeerd en toen de juiste afslag genomen. Bij de entree van het park hoorden we dat we 15 dollar extra moesten betalen omdat we door een tunnel moesten rijden. Deze tunnel is te smal om van  beide kanten tegelijk in te rijden, zeker met een camper. Dus wordt hij steeds voor 1 rijrichting opengezet. Dat duurt soms wel even, voor ons gelukkig maar 15 minuten. In het park zelf willen we steeds eerst naar het visitor center, maar ook die reden we ineens voorbij, te laat om af te slaan. en dan ben je ineens het park weer uit...In het dorp kon je tegen betaling parkeren maar dan was het nog een heel eind terug, dus de camper gekeerd en een nieuwe poging gewaagd. Dit keer duidelijk een bord en een parkeerplaats voor RV parking. Er stond een bord dat het vol was, maar er waren meer dan genoeg plekken. In het center even rondgekeken, er was hier geen film want die was op een andere locatie. We zijn met de shuttlebus naar Zion Lodge gegaan en vandaar gaan lopen. De Lower Emerald Trail en Kayenta Trail naar The Grotto, ongeveer 5 km naar de watervallen en langs de andere kant van de Virgin rivier weer terug. Het was best wel warm, dus veel water drinken is ook het advies. We besloten om het hierbij te laten en met de bus weer terug te gaan naar het startpunt. KOA George in Hurricane was niet te vinden op de navigatie, maar Peter kon het adres toch invoeren op Google Maps. Wel een heel eind buiten Hurricane, maar toch gevonden. Zwembad erbij, vol met kinderen, maar toch even kunnen afkoelen. Internet is hier ook niet even snel, maar nu (volgende morgen) gaat het goed. Straks op weg naar Las Vegas, heel wat anders waarschijnlijk.

1. Wietske & Pa:
    7 juni 2017
    Jullie zullen af en toe best moe zijn, maar jullie kleur is goed !
    We genieten met jullie mee, via het reisverhaal en de foto's.
    Twee bruine genietende en gezonde mensen.