Dinosaur Discovery en Las Vegas

4 juni 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De route naar Las Vegas gaat deze keer voornamelijk over de snelweg, dus de planning was om daar op tijd te zijn. Maar Peter zag onderweg een bord langs de kant van de weg dat wees op een Dinosaur museum. Dat was de hele reis al het idee, maar tot nu nog niet gedaan. Dus de snelweg af en het museum was open. De entree van 6 dollar p.p. viel ook nog mee. Het museum was gebouwd op de vindplaats van afdrukken van dinosauriërs die hier miljoenen jaren geleden rondliepen. Heel bijzonder allemaal wat ze in die lagen aantreffen en dan ook weten wat het is. Hierna door de woestijn met harde wind en redelijk druk verkeer naar Las Vegas. We waren om 13.30 uur op de camping, weer een uur tijd winst door de andere tijdzone. De airco aangezet in de camper want warm is het zeker hier. Om 14.10 u vertrok de shuttlebus naar de Strip. We werden afgezet bij Harrahs, en liepen zo het eerste casino binnen. Onvoorstelbaar wat je dan ziet aan mensen en gokmachines. Ik begrijp werkelijk niets van die apparaten, ze maken een hoop herrie en de mensen zitten ervoor in opperste concentratie. Ook bij de speeltafels is niet te volgen wat ze zeggen en doen. We hebben maar geen gokje gewaagd. Het is toch wel anders dan de fruitkast bij de snackbar vroeger. Buiten zagen we een Gordon Ramsey' s Fish and Chips: niet verkeerd!! Verder gelopen en bij Paris en de Eiffeltoren eens rondgekeken: er is gewoon een heel winkelcentrum bij met gigantisch veel merkwinkels. Later zagen we hetzelfde bij Ceasar's Palace. En dan alles in het bijpassende thema van dat hotel/ casino. Wat een geld gaat hier om, niet te geloven, want goedkoop is het niet. Na een paar uur hadden we het wel gezien. De temperatuur was inmiddels opgelopen van 34 naar 38 gr C, dus wel een soort van heet. Terug met de bus van 18.30 u, mooi systeem en prima geregeld. Nog heerlijk zwemmen op deze zeer warme avond.

1. Bert en Roelfina:
    6 juni 2017
    Je komt vast ogen, oren en energie te kort ;)
  2. Lenny:
    6 juni 2017
    Las Vegas!! Geen gokje gewaagd? Je moet de vakantie toch terugverdienen? En jullie camping, was dat zo'n plaat asfalt met allemaal vakken erop gemarkeerd. Een absurd leven, dat Vegas. Geweldig om mee te maken. Nog een paar fraaie cars gezien? Er rijdt daar van alles. En live shows, ook gewoon buiten op straat. Vast je ogen uitgekeken. Het houdt maar niet op. Lekker doorgaan zo!!
  3. Wietske & Pa:
    7 juni 2017
    Jullie zien en beleven wel heel erg veel ! Geniet ervan !
    Heel goed dat je het reisverhaal maakt !
    Hou het goed vol met die hoge temperaturen !
    Liefs van ons.
  4. Anita:
    9 juni 2017
    Peter, als je terug bent is Trix, de T-Rex van Naturalis, net op wereldtournee.