21 mei Shepherds Grove

21 mei 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Na een prima 1e nacht slapen in de camper, toch weer vroeg op om naar de kerk te gaan. Eerst nog even wat sinaasappels en citroenen van de bomen geplukt. Deze staan langs alle staanplaatsen en zijn rijp om te oogsten, wat je dan ook mag doen. Dus maar een voorraad vitamine C aangelegd.Thuis kijken we regelmatig naar Hour of Power, Bobby Schuler is de voorganger van Shepherds Grove. Nu hebben we de kans om eens bij de dienst live aanwezig te zijn. We werden hartelijk welkom geheten door heel veel mensen, naar een mooie plaats voorin de kerk gebracht, vlak naast het koor. Iedereen om ons heen begon een praatje. Kenneth Medema, die geweldig kan zingen en piano spelen,was vandaag te gast, ontroerend mooi om er bij te zijn en hem te horen zingen. Er is een fantastische akoestiek in de kerk. Het koor is ook geweldig, echte top zangers, 1 man had afgelopen week een Grammy gewonnen. De preek was goed te volgen, psalm 23 over de Heer is mijn Herder. Na de dienst stonden Bobby en zijn vrouw Hannah bij de uitgang en hebben we nog even met ze gesproken. Alle gasten die daar voor de 1e keer aanwezig zijn, krijgen een prachtig fotoboek over de reizen van de apostelen. Er was koffie en zelfs een terras buiten om wat te eten en na te praten. Ondertussen begon de 3e dienst van die ochtend, een worshipdienst met hetzelfde thema. Vervolgens zijn we bij Christal Cathedral gaan kijken. Dat ligt een blok verder en is nu een katholieke kerk. Wat een complex, heel groot terrein met veel bijbelse beeldenvoorstellingen, studie gebouwen en tuinen. Immens!! En toen op weg naar San Diego, een lange route over de snelweg, ging vlot hoewel het best wel druk was (voor een zondagmiddag). Even gestopt bij een uitzichtpunt over de oceaan, nog wat vogels gespot (in ieder geval een red-winged blackbird = epauletspreeuw en een grote roofvogel die we nog eens wat beter voor de lens moeten krijgen om hem te benoemen). Tegen15 u op de camping aangekomen, mooie plek met picknicktafel en vuurplaats, ging Peter maar eens de SIM kaart installeren, oke...dat viel nog niet mee, maar na enige uren (slecht internet hier) toch gelukt. Te laat om te gaan BBQen dus aan een gezonde slade met gerookte kip en een vers gepukte sinaasappel als dessert.

1. Lenny:
    24 mei 2017
    Heel bijzondere belevenissen zo te lezen. Top! En zelfs vogels aan het spotten. Veel gekker moet het niet worden. Ga zo door!!