Reis naar Los Angeles

20 mei 2017 - Carson, California, Verenigde Staten

En toen stond Lenny om 4.45 uur voor de deur om ons naar Schiphol te brengen. We waren mooi op tijd en moesten nog wachten om de koffers in te checken, maar verder liep alles prima. Even een rondje gelopen langs de winkels, lekkere cappuccino gedronken en toen aan boord van het vliegtuig Boeing 747 Vancouver. Prima vlucht gehad en ook nog lekkere maaltijden. Peter heeft 3 films gekeken en ik 2. Nog wat dutten en lezen en dan zijn er zomaar 11 uur vliegen voorbij. Boven de woestijn vliegen is wel bijzonder. Je ziet prachtige landschappen van boven. Het viel me op dat er nog best veel wegen zijn en bebouwing is. Je vraagt je af waarom mensen daar wonen en wat voor werk ze daar doen? Op het vliegveld allerlei veiligheidsprocedures, al je vingers gescand en je iris, lange rijen maar op zich ging het redelijk snel. Buiten in de warmte wachten op de shuttlebus naar ons hotel, Ramada plaza, vlakbij het vliegveld. Daar toch maar even gaan liggen voor een paar uurtjes. Toen naar buiten, niet echt een gezellige buurt zo vlak bij de luchthaven. Maar goed, even een frisse neus en een ijsje want het is warm, zo'n 26 graden.Weer terug in het hotel maar eens van alles downloaden aan kaarten en app's. Nog even wat lezen en om 22u lokale tijd gaan slapen om vervolgens om 3 uur weer wakker te zijn. Toen maar even een Netflix download gekeken, nog een poging om te slapen gewaagd....helaas. Vanmorgen (20-5) eerst maar eens uitgebreid ontbijten, toen aan de wandel op zoek naar een supermarkt om wat te eten en te drinken te halen omdat er op de uitgifteplaats niets te koop is volgens de reisorganisatie. Daar liepen we dan in de warmte, het liep al gauw tegen de 30 graden. Het vervoer naar Cruise America is niet inbegrepen. Gelukkig kregen we een tip om de Uber App te gebruiken. En ja hoor, prima geregeld: Lori kwam ons ophalen met een Toyota Highlander. Bij Cruise America kregen we uitleg over de camper, wat een grote bak!! Gelukkig ging Peter rijden, best wel even wennen!! De 1e rit was naar een Wallmart voor de grote boodschappen. Zelfs een BBQ aangeschaft en een SIMkaart om makkelijk hier te kunnen bellen met bijv. een camping. En toen op weg naar Orangeland RV Park. Helaas geen navigatiesysteem in de camper, maar gelukkig had ik kaarten voor offline gebruik. Toch nog een paar keer net de verkeerde afslag van de snelweg, druk zaterdagmiddag verkeer hier! Maar goed, om even na 18 u gearriveerd en naar onze gereserveerde plek gebracht. Ja, toen was het heet, de koffers uitpakken en kastjes inrichten bij meer dan 33 graden. Het zwembad is open tot 22 uur dus om 21u namen we een frisse duik en voor een watermassage heerlijk in de jacuzzi. Nu het verslag aan het schrijven en dan straks lekker slapen, hopen we. De temperatuur is ieder geval wel gedaald.

1. Anita:
    21 mei 2017
    Zo'n eerste dag is altijd van alles regelen, maar dat hoort bij het avontuur.
    Gezellig hoor vanuit hier je dagboek volgen!
  2. Truus:
    21 mei 2017
    Alle begin is moeilijk. Nu genieten van een relaxte vakantie. Lief van Lenny om jullie naar Schiphol te brengen.
  3. Lenny:
    21 mei 2017
    Klinkt allemaal weer heel bekend. Wat een bak he, zo'n camper. En dan vinden de Amerikanen het vast nog een kleintje. Voordat je het weet, weet je niet beter en rijdt het heel vertrouwd. En goed met je verrekijker rond spotten. Er lopen en vliegen de prachtigste creaties. Heel veel plezier!! Jaloers!!
  4. Mark:
    21 mei 2017
    Goed om te horen dat de heenreis goed is gegaan. Kom jullie mooi volgen op flightradar24, wat een lange vlucht! Geniet ervan!!!
  5. Bert en Roelfina:
    21 mei 2017
    Hoi daar aan de andere kant vd wereld. Al aan de nieuwe tijd gewend? Gaaf om daar zo een paar weken rond te rijden en te wonen. Fijn dat jullie mooi weer hebben, wij gaan ook naar de 30 gr. Genietse en we gaan jullie volgen, liefs B&R
  6. Tijmen:
    22 mei 2017
    Fijn dat alles goed is gegaan. Leuk dat er zoveel te zien was vanuit het vliegtuig. En wat een mooie camper. Veel plezier daar en hou ons "up to date" groetjes ook van Bregje xx
  7. Greetje:
    22 mei 2017
    Fijn dat jullie zo lekker geïnstalleerd zijn, goede reis en stuur vooral lekker veel foto's.