Grand Canyon

24 mei 2017 - American Canyon, California, Verenigde Staten

Vroeg gewekt door een groepje Gambel's quail, een soort kleine patrijsachtige vogels, niet te fotograferen want ze zijn razendsnel, maar wat een kabaal om 6 uur onder je raam. Verder een hele hoop ander flierefluiters hoog in de bomen en van alles over de grond aan konijntjes, black-tailed rabbits, woodrats en ground squirrels. Na het ontbijt eerst maar een camping gezocht in de buurt van de Grand Canyon en online de KOA Williams gereserveerd. Het plan was om te overnachten in de buurt van Kingman, maar daar was niet zo veel te beleven. Dus liever een lange reisdag en dan 3 nachten op dezelfde plek. En ja, vandaag ben ik gaan rijden in onze camper, best even wennen aan de lengte en breedte hoor, maar het ging prima. Op een gegeven moment reden we een stuk op Route 66, daar moest even getankt worden uiteraard voor een Route 66 prijs, wat een toeristische boel maar wel even leuk voor de foto. Om 16 uur aankomst op de camping, mooie plek met alle voorzieningen. Heerlijk afkoelen in het zwembad en daarna eten. Nog wel even een probleem waar we zaterdag heen moeten, want alle campings zitten vol rond Lake Powell, onze volgende geplande stop. Waarschijnlijk proberen we nog 2 nachten hier bij te boeken, dan maar een park minder, er is hier genoeg te zien en te doen denken we. Wordt vervolgd.