Joshua Tree NP

23 mei 2017 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Op tijd vertrokken we naar Joshua Tree National Park. Het was eerst nog wel druk op de weg maar hoe verder van San Diego hoe rustiger het werd. We hadden geen camping gereserveerd want het zou daar niet nodig zijn, meestal genoeg plek deze tijd van het jaar. En dat was ook zo. Om13.30 u kwamen we bij Black Rock campground aan. De receptie was gesloten maar er stond vermeld dat je gewoon een niet gereserveerde plek kon uitzoeken en vanaf 14.30 u was er weer iemand aanwezig. Dus even een rondje gelopen en "a place with a view" uitgezocht!! Bij het betalen van het luttele bedrag van 20 dollar kregen we ook nog goede tips mee wat we in het park zeker moesten bekijken. Eerst naar het visitorcenter gereden, konden we meteen even inchecken op FB en deze pagina, want op de camping is geen WIFI. En toen het mooiste deel van het park in. De Joshua Tree is helemaal geen boom maar een agaveachtige plant, die meer dan 10 meter hoog kan worden en maximaal 900 jaar oud. De Engelse bijnaam Joshua Tree komt van de Mormoonse kolonisten die in de 19e eeuw met huifkarren door de Mojave woestijn trokken en de vorm van de boom deed hen denken aan de profeet Jozua die met zijn armen naar de hemel reikt. De bloeitijd was net voorbij maar we konden de wat gedroogde witte bloesem nog wel zien. De Hidden Valley achter grote massieve rotsblokken, waar het gestolen vee ongezien kon grazen, Keys View vanaf een hoogte van 1524m een overzicht over de vallei, bergen en woestijn, Skull Rocks die op schedels lijken, ongekende rotsformaties en vergezichten. Wat een prachtige route hebben we gereden. Het was al laat voor we weer op de camping waren, dus snel de BBQ opgestookt en gaan eten. De buren kwamen nog even langs om ervaringen uit te wisselen. Zij hadden alle campings in Nederland al gereserveerd en we hoorden van hen dat het komende maandag Memorial Day is en alle Amerikanen vrij zijn en op pad gaan, bij voorkeur naar de Nationale Parken...Dat geeft ons nog wat te doen morgen. Maar eerst nog genieten van die prachtige sterrenhemel zonder lichtvervuiling.

24 mei: Vroeg gewekt door een groepje Gambel's quail, een soort kleine patrijsachtige vogels, niet te fotograferen want ze zijn razendsnel, maar wat een kabaal om 6 uur onder je raam. Verder een hele hoop ander flierefluiters hoog in de bomen en van alles over de grond aan konijntjes, black-tailed rabbits, woodrats en ground squirrels. Na het ontbijt eerst maar een camping gezocht in de buurt van de Grand Canyon en online de KOA Williams gereserveerd. Het plan was om te overnachten in de buurt van Kingman, maar daar was niet zo veel te beleven. Dus liever een lange reisdag en dan 3 nachten op dezelfde plek. En ja, vandaag ben ik gaan rijden in onze camper, best even wennen aan de lengte en breedte hoor, maar het ging prima. Op een gegeven moment reden we een stuk op Route 66, daar moest even getankt worden uiteraard voor een Route 66 prijs, wat een toeristische boel maar wel even leuk voor de foto. Om 16 uur aankomst op de camping, mooie plek met alle voorzieningen. Heerlijk afkoelen in het zwembad en daarna eten. Nog wel even een probleem waar we zaterdag heen moeten, want alle campings zitten vol rond Lake Powell, onze volgende geplande stop. Waarschijnlijk proberen we nog 2 nachten hier bij te boeken, dan maar een park minder, er is hier genoeg te zien en te doen denken we. Wordt vervolgd.

1. Anita:
    25 mei 2017
    Op Black Rock Campground stenen genoeg voor je picknick-tafelkleed zie ik.
  2. Bert en Roelfina:
    25 mei 2017
    ... En natuurlijk was het Joshua Tree NP de plek waar de Eagles de foto's namen voor hun eerste album en dan heb je nog U2. De mooie verhalen en foto's laten ons wel met wat jaloezie achter. Maar goed, het weer is hier in ieder geval OK. BTW, weten jullie dat de National Scenic Byway op sommige plekken in de omgeving van Big Sur afgesloten is vanwege aardverschuivingen? Goede reis verder en blijf schrijven.
  3. Lenny:
    25 mei 2017
    Route 66, wat een belevenis. En die flierefluiters .... beetje meer respect svp. Gambel's quail klinkt een stuk beter (nooit van gehoord!). Leve de Koa's! Veel plezier en pas op dat je ogen er niet uitrollen in de Grand Canyon! Enjoy!