Sedona en Williams

28 mei 2017 - Grand Canyon / Williams KOA Journey, Verenigde Staten

In de ochtend eerst maar eens de campings voor aankomende week gereserveerd. Alleen voor maandag op dinsdagnacht is het nog niet gelukt, want bij Lake Powell / Page is alles vol. We hebben wel een camping gevonden waar je niet kunt reserveren, dus op hoop van zegen daar maandag op tijd in de ochend proberen te zijn. 's Middags naar Sedona gereden, eerste gedeelte naar Flagstaff over de snelweg en toen een mooie route, totdat we bij een gedeelte wegwerkzaamheden kwamen: wat een stof en kuilen. Dat het servies heel is gebleven is een wonder. En daarna kwam een lang stuk weg de berg af, vol met bijna allemaal haarspeldbochten, echt niet leuk.  Gelukkig blijft Peter daar kalm onder, maar ik kreeg spierpijn van het verkrampt zitten. Het was erg druk, alle Amerikanen zijn dit weekend op stap blijkbaar: auto's aan de kant en iedereen in het water of op een dagcamping. Sedona staat bekend om de rode rotsen, heet ook wel Red Rock City. Alle huizen zijn ook roodgekleurd, ziet er apart uit. We zijn niet gestopt want er was gewoon geen parkeerplek. Over de snelweg naar Williams gereden, want binnendoor die bochten omhoog....dat was teveel van het goede voor mij. In Williams is nog een gedeelte van Route 66, leuk om daar te flaneren, de shops te bekijken, een cowboy show op straat te  zien en een steak te eten bij Rod's steakhouse.

28 mei: Vanmorgen naar de First Baptist Church van Williams geweest. De dienst begon om 10.30 uur en we werden door veel mensen welkom geheten. Pastor Joe Oswald had een mooie preek over de hemel, Joh 14-1-6, er was veel aandacht voor de kinderen en uiteraard Memorial Day. Verder hadden we een relaxdag. Heerlijk rustig bij het zwembad gelegen en gezwommen en een beetje aan onze kleur werken. Vanavond gezellig koffie gedronken met de Nederlands buren.

1. Lenny:
    29 mei 2017
    "Alles vol". Dat moet niet te vaak gebeuren natuurlijk. Maar zo te lezen lijden jullie er niet echt onder. Gelukkig maar. Het land is groot genoeg om ergens anders een dagje te vertoeven. Ook volle Parkings. Het is pas MAY!! Voorseizoen noemen we dat hier in Europa. Geef dat maar even aan ze door. Wie weet helpt het. Succes met alle krampen. Als het maar niet overslaat naar de portemonnee :-)