Seqoia National Park

6 juni 2017 - Yosemite Pines RV Resort and Family Lodging, Verenigde Staten

Vanmorgen vroeg wakker door dat uur tijdverschil, geeft niks want we moeten de camping bij Yosemite nog bellen. Ze hebben nog een full hook up plek voor 3 nachten, dus meteen maar gereserveerd.  Gister vergeten te vermelden in het verslag dat we door mooie landschappen reden  van fruitbomen, druivenranken, ja-knikkers en zonnepanelen: wat een verschillende oogsten zijn dat dan.                                                                                                   En toen op weg naar Sequoia National Park. We hadden wel gehoord, ooit eens ergens, dat er je beter van de bovenste ingang gebruik kon maken, maar ja, die lag wat ver van onze route. We zouden wel zien. Toen we bij de entree Ash Mountain Entrance waren zei mevrouw de ranger dat we met onze camper niet verder konden dan Potwisha omdat we de weg met behoorlijk veel bochten niet konden nemen met onze 25 ft camper (mocht niet meer dan 22 ft). Oke, wij in ieder geval daarheen en binnen eens vragen welke trail we wel konden wandelen. Is er een oudere meneer de ranger en die zei dat het best wel kon, als je maar voorzichtig was en achteropkomers de ruimte gaf om te passeren. Dus dat gedaan, heel lange weg met heel veel bochten langs diepe afgronden, maar Peter reed rustig door. De camper geparkeerd bij Sherman Tree trail en met de shuttlebus naar het Giant Forest Museum. Daarvandaan de Meadow Trail gewandeld langs gigantisch oude en hoge Sequoia bomen. Wat is een mens dan nietig bij deze reuzen!! Het liep inmiddels tegen 14 uur, dus besloten we om door te rijden naar Yosemite Pines RV park in Groveland. Dat was nog een behoorlijk stuk door het park heen, blij dat we niet van die kant het park in waren gekomen en nu hebben we de hele route gezien. Onderweg nog gestop voor een Overlook op de Sierra Nevada met zijn eeuwige sneew. Maar goed, het gedeelte over de snelweg was geen probleem. Maar dan: allebei een navigatie app die wat anders zeggen en uit de papieren kaart werden we niet veel wijzer. Besloten uiteindelijk de app van Peter te volgen, maar wat een verraadster: stuurt ze ons langs wegen die misschien sneller zijn maar niet geschikt voor het rijden met de camper. Ze stuurde ons op het eind een weg op, naar boven en smal met enge bochten. Ik reed, dus was niet blij. Ik ging op een parkeerhaven staan, staat daar een politie auto: agent komt op ons af en lopen en vertelde dat we op die weg helemaal niet met een camper mogen rijden, er had een bord gestaan (niet gezien en later ook niet gezien). Het was een heel aardige politieman die ons de goede weg wees. En toen wilde die vervelende app dame ons weer een tussendoorpad opsturen, maar dat hebben we maar niet gedaan. Iets later dan gepland en gehoopt (19.30u) aangekomen. Het is hier behoorlijk kouder en we gaan vanavond dan ook niet meer buiten zitten.

1. Wietske & Pa:
    7 juni 2017
    Lieve kinderen,
    Dat was een gevaarlijke trip hebben we begrepen.
    Maar jullie zijn niet zo snel bang gelukkig en al heel wat gewend.
    Wij doen hier kalm aan en blijven op goed begaanbare wegen.
    Fijn dat jullie het zo goed hebben , blijf genieten !
    Liefs van ons !
  2. Erna:
    7 juni 2017
    een beetje avontuur hoort erbij! we genieten volop en maken veel foto's. als we terug zijn hebben we natuurlijk nog meer te vertellen. blijven jullie maar op de begaanbare wegen, wel zo veilig. hou van jullie, dikke kus van ons
  3. Anita:
    9 juni 2017
    Tijdens mijn griep maak ik toch nog verre reizen, dankzij je verhalen en mooie foto's!
  4. Erna:
    9 juni 2017
    Griep? Dat is niet leuk: beterschap